Welkom bij Azvex Brewing Company!
Ik ben absoluut gedreven en volledig toegewijd om het beste bier te leveren waar ik toe in staat ben en de best mogelijke ervaring te bieden aan mijn klanten. Al vele jaren besteed ik talloze uren aan onderzoek, brouwen en experimenteren om mijn begrip van bier en mijn vermogen om steeds beter bier te maken te verbeteren. Ik heb ook nog meer uren besteed aan het leren over het runnen van een bedrijf en hoe ik het kan verbeteren om mijn klanten beter van dienst te zijn. Daarom heb ik Azvex opgericht om deze doelen te bereiken.
Dus waar te beginnen? Waarom ik nog een brouwerij opzet op een goede plek…
In 2015 richtte ik Neon Raptor Brewing Company op met de bedoeling om het beste bier te maken dat ik kon maken en het bedrijf organisch te laten groeien tot iets speciaals. Door de COVID-19-situatie kon ik voor het eerst in lange tijd een stap terug doen van het non-stop werk dat nodig is om een brouwerij te runnen en te beheren en echt over dingen na te denken. Ik realiseerde me dat de manier waarop Neon Raptor was gestructureerd en de zakelijke relatie met mijn zakenpartners niet voor mij werkten. Ik moest dingen veranderen om mijn doelen te kunnen bereiken. Na wat zelfonderzoek, onderzoek en planning besloot ik dat de beste manier voorwaarts voor mij was om een nieuw merk en brouwerij op te zetten om mij het platform te geven dat ik nodig had om mijn doelen mogelijk te maken. Ik heb inmiddels mijn belang in Neon Raptor verkocht. Azvex heeft nu mijn fulltime commitment.
Wat is de huidige status?
Ik werk nu al een paar maanden aan dit nieuwe project en heb al die tijd besteed aan het plannen hoe ik dingen op de manier kan doen die ik goed vind. Ik ben erg blij met mijn plan en wat ik voor iedereen in petto heb en ik twijfel er absoluut niet aan dat ik dit keer alles beter zal doen. Tijdens het opzetten van dit nieuwe project kan ik gebruikmaken van de miljoen en één lessen die ik heb geleerd van mijn eerste keer, wat echt van onschatbare waarde is. Er is een lange lijst met dingen die ik van plan ben te implementeren in de nieuwe brouwerij, waarvan sommige nieuw voor mij zijn, andere verbeteringen zijn van wat ik eerder heb gedaan. Het is allemaal erg spannend!
Met Azvex Brewing Co. kan ik mijn vaardigheden op alle vlakken van het runnen van een brouwerij en bedrijf verder ontwikkelen en verbeteren. Hierdoor kan ik het beste bier en de beste ervaring voor jullie allemaal creëren.
Bij mijn laatste project heb ik de opzet van de brouwerij nooit gedocumenteerd, maar ik dacht dat ik dat deze keer maar moest doen. Wanneer iemand (inclusief ikzelf) overweegt om een brouwerij te beginnen, hebben ze veel vragen: Hoeveel kost dit? Welke vergunningen moet ik aanvragen? Hoe lang duurt dit? Kan ik dat later kopen? enz. Omdat ik dit al eerder heb meegemaakt, heb ik een veel beter idee van wat ik kan verwachten, dus ik zal de stappen die ik neem op deze blog documenteren, wat hopelijk iemand anders in de toekomst zal helpen.
De naam, Azvex Brewing Co.
Het is een verzonnen naam; het is niet de naam van een ding of plaats. Het bestaat niet, of in ieder geval tot nu toe niet. Er zijn verschillende redenen waarom ik dit wilde (ik gebruik al de lessen die ik de vorige keer heb geleerd!):
Geen problemen met inbreuk op intellectuele eigendomsrechten – De laatste keer dat ik een naam koos, werd ik overladen met brieven met een bevel tot staking en beëindiging, wat helaas heel gebruikelijk is in deze branche. Ik vond niet dat de naam genoeg op elkaar leek om verwarring tussen merken te veroorzaken, en de advocaat voor intellectuele eigendomsrechten die ik raadpleegde ook niet. De bedrijven die deze brieven stuurden, waren echter grote bedrijven met veel geld en juridische ondersteuning, dus ik kon het me niet veroorloven om het te bestrijden. Uiteindelijk moest ik mijn merknaam opnieuw registreren, wat me veel geld kostte en ook nog eens vertraging opliep, wat ik eigenlijk niet nodig had. Dat zal deze keer niet gebeuren. Tip: voor iedereen die ook een naam kiest, registreer je naam meteen als handelsmerk, zodat je enige bescherming hebt en later een geschil kunt voorkomen, wanneer het veel duurder is om je merknaam opnieuw te registreren. Hoewel het voor mij een enorme last was, was het vroeg en was het veel minder werk dan wanneer het een aantal jaren zou duren.
Online doorzoekbaarheid – Als je zoekt naar Azvex, zul je het vinden. Te veel bedrijven hebben een veelvoorkomend woord of een veelvoorkomende zin in hun naam, waardoor het een nachtmerrie is om het juiste te vinden. Hoe vaak heb je niet iets gegoogeld en uiteindelijk op het verkeerde geklikt? Ik wilde dat probleem niet.
Unieke associatie – Azvex is momenteel aan niets gekoppeld, dus het zal geassocieerd worden met bier/brouwen. Woorden die al bestaan en niet specifiek zijn voor bier, hebben een primaire associatie met iets anders, niet met het merk dat het woord gebruikt. Dit creëert een lastige klus om een sterke merkassociatie te maken. Het kan zeker, bijvoorbeeld Apple, maar veel moeilijker.
Eenvoud – Een naam die uit één woord bestaat, is gemakkelijker te onthouden, lezen en schrijven.
Sorteren:
Sorteren:
Filter